Articles

Så förbereder du dig inför en filmproduktion i green screen studio i Stockholm

Nu när vi har startat en helt ny green screen studio i Stockholm som heter Virtual Star Studios kan det vara läge att gå igenom lite tips och tricks inför en inspelning i green screen studion. Första tankarna när man tänker att man ska spela in sin video eller film i en green screen studio …

Så förbereder du dig inför en filmproduktion i green screen studio i Stockholm Read More »

Hur man söker jobb inom tv- och reklambranschen

Som grundare och chef på ett produktionsbolag får jag dagligen jobbansökningar från duktiga och inspirerande kreatörer som vill få en fot in på arbetsmarknaden och speciellt i tv- eller reklambranschen. Men dessa drunknar ofta emellan den strida strömmen av andra e-mails från kunder och projekt. Det är inte ofta jag hinner stanna upp och titta …

Hur man söker jobb inom tv- och reklambranschen Read More »

Vad är den genomsnittliga klickfrekvensen för Facebook-annonser?

Fick nyligen denna fråga från en kund och tänkte att det vore lägligt att inhämta aktuella siffror på just detta. Tog inte lång tid förrän jag hittade färska siffror hos Wordstreams utmärkta blogg. Wordstreams senaste undersökning visar att den genomsnittliga klickfrekvensen på Facebookannonser för ALLA branscher är: Genomsnittlig klickfrekvens: 0.9% Dock får man tänka på …

Vad är den genomsnittliga klickfrekvensen för Facebook-annonser? Read More »

Min kundresa – Hur Wrike använder videomarknadsföring för att konvertera besökare till kunder

Något jag ofta funderar på är hur min kundresa har sett ut antingen medans jag är på väg att köpa något eller efter jag köpt något. En ganska intressant kundresa hade jag när jag köpte in vårt nya projektstyrningssystem till mitt bolag Megapixel Group. Jag tänkte berätta lite om hur den gick till och fylla …

Min kundresa – Hur Wrike använder videomarknadsföring för att konvertera besökare till kunder Read More »

4 exempel på bolag som lyckats med sin videomarknadsföring

I denna artikel tänkte jag inspirera dig lite i hur man kan använda videomarknadsföring som ett verktyg för att nå försäljningsmål. Det finns många olika sätt att använda video i sitt företag. Viktigaste är att man verkligen sätter sig ner och arbetar ut en strategi som utgår från tydliga mål. Videomarknadsföring kan användas genom hela …

4 exempel på bolag som lyckats med sin videomarknadsföring Read More »

Så konverterar Anekdotpodden lyssnarna till följare på Instagram

En podd som jag fastnade direkt för var Anekdotpodden. Små korta intressanta historier presenterade på ett spännande sätt genom att väva in Instagram stories. Jag fick verkligen ett Wow-moment när jag lyssnade på första avsnittet av podden. Man är ju alltid lite skeptisk när man börjar känna på en ny podd; kommer man störa sig …

Så konverterar Anekdotpodden lyssnarna till följare på Instagram Read More »

Nu kan man spionera på aktiva Facebook-annonser hos konkurrenten

I ett försök att bli mer transparenta har Facebook introducerat en avdelning på alla Facebook-sidor där man kan se vilka aktiva annonser som rullar. Detta har dom förmodligen gjort för att öppna upp runt problematiken med dolt riktat reklam som inträffade bl.a. kring Brexit och senaste valet i USA.Kortfattat kan man köra annonser mot vissa …

Nu kan man spionera på aktiva Facebook-annonser hos konkurrenten Read More »

Så här räknar du ut kostnaden och vinsten för en kampanj på Facebook – gratis kalkylator i Google Sheets

En enkel kalkylator för annonskampanjer Istället för att sitta med miniräknaren och räkna ut annonskostnaden varje gång tog jag fram ett litet formulär i Google Sheets för att räkna ut vinst och kostnad för t.ex. en annonskampanj på Facebook. I kalkylen kan man lätt fylla i olika siffror för att testa olika kombinationer som man …

Så här räknar du ut kostnaden och vinsten för en kampanj på Facebook – gratis kalkylator i Google Sheets Read More »